Karjala / Karelia kuuluu Suomelle - Pro Karelian fokus.
Karelia / Karjala is part of Finland - Pro Karelia's focus.


Tietoa kirjoittajasta


Pro Karelia ry
toimitus

E-mail
Kirjoittajan muita artikkeleita

26.08.2014 [02, 13]
»  KARJALAN WIN-WIN -PALAUTUKSEN YLEISÖTILAISUUS 03.09.14

22.05.2014 [02, 10]
»  OUTO STATUS QUO -AJATTELU

04.05.2014 [02, 11, 18]
»  KARJALAN WIN-WIN -PALAUTUKSEN YLEISÖTILAISUUS 06.05.14

27.03.2014 [02, 11, 18]
»  ILPO HELTIMOISESTA KARELIA KLUBI RY:N PUHEENJOHTAJA

22.03.2014 [05, 08]
»  TUOMIOJA EI VASTAA IMMOSEN KYSYMYKSEEN

22.03.2014 [04, 05, 08]
»  TUOMIOJAN VASTAUS IMMOSELLE EVAKKOJEN RESTITUUTIO-OIKEUDESTA

03.03.2014
»  IMMONEN TIUKKAA HALLITUKSELTA RESTITUUTIO-OIKEUDESTA

25.01.2014
»  VIRO JA VENÄJÄ RAJASOPIMUKSEEN HELMIKUUSSA 2014

22.01.2014 [03, 10]
»  VENÄJÄ JA JAPANI NEUVOTTELEVAT TAAS KURIILEISTA

05.12.2013 [04, 06]
»  ITSENÄISYYS!

27.11.2013 [02, 06, 10]
»  SUOMEN ITSENÄISYYDEN 100-VUOTISJUHLA

30.09.2013 [04]
»  HYÖKKÄYS PRO KARELIAN SERVERILLE

20.09.2013 [06, 07]
»  KKL 15: MUSTAN NAUHAN PÄIVÄ 23.08

22.08.2013 [02]
»  ILPO HELTIMOINEN KARJALAN KUVALEHDEN LEVIKKIPÄÄLLIKÖKSI

25.06.2013 [04, 07, 10]
»  TUTKINTAPYYNTÖ PRESIDENTTI PUTINISTA

10.06.2013 [04, 10]
»  LAKIALOITE ULKOMAALAISTEN KIINTEISTÖOMISTUKSESTA

04.06.2013 [08, 11, 15]
»  ANNELI ILONEN, 82, VÄITTELEE KANNAKSEN EVAKKOUDESTA

22.05.2013 [02, 10]
»  KKL 14: SA-KUVAN 170 000 VALOKUVAA

12.05.2013
»  TIME TUNSI SUOMEN OIKEAT RAJAT

27.04.2013 [02, 04, 06]
»  "VELJEÄ EI JÄTETÄ, NUORIA EI UNOHDETA"

15.03.2013 [06, 10]
»  PUTIN KAIVAA JUOPAA SUOMEN JA VENÄJÄN VÄLILLE

06.03.2013 [02, 07]
»  KKL 13: ISÄNMAALLISUUS ON KUNNIA-ASIA

02.03.2013 [03, 10]
»  MIKSI 42 % VENÄLÄISISTÄ IHAILEE STALINIA?

22.02.2013 [02, 03]
»  KURIILIT TAAS JAPANIN JA VENÄJÄN NEUVOTTELUISSA

13.02.2013 [02, 03]
»  NIINISTÖ YLEN MUKAAN: ”SUOMI EI AIO VAATIA KARJALAA TAKAISIN”

27.01.2013 [02, 03]
»  KARJALAN KYSYMYS ON KAHDEN TASON PELIÄ

05.12.2012 [02, 18]
»  ITSENÄISYYSJUHLA, TASAVALLAN TÄRKEIN JUHLA

04.12.2012
»  KKL 12: JÄÄMERIASENNE MUUTTUNUT, PETSAMO EDELLEEN HUKASSA

19.11.2012 [10, 11]
»  VETOOMUS KARJALAN TASAVALLASSA

25.10.2012 [02, 03]
»  KARJALA MUKANA HELSINGIN KIRJAMESSUILLA LA-SU

  Lisää artikkeleita kirjoittajalta

  Artikkeli-arkisto


Copyright 1999-2013 © Pro Karelia ry. Artikkelien ja kuvien lainaaminen sallittua, lähde mainittava.

  Pro Karelian henkilörekisterit

23.11.2008
Pro Karelia ry

Tämä artikkeli liittyy alla lueteltuun/lueteltuihin artikkeli-ryhmiin.
Klikkaamalla artikkeli-ryhmää näet, mitä muita artikkeleita ryhmään kuuluu.


[02] Karjalan palautus
[04] Oikeudelliset
[10] Venäjä

KARJALAN ANASTUS TUNNUSTETTIIN, MAASTOPUKUJEN EI

- Venäläiset vastatykittävät maastopukuväitettä
- Miksi Karjalan metsät ovat samanlaisia kuin Suomessa?
- Kansainväliset sopimukset Venäjän kannalta?
- Karjalan metsät ovat suomalaisia metsiä
- Sedyhin unohtaa kansainväliset sopimukset
- Olisivatko venäläiset unohtaneet immateriaalioikeussuojan?
- Maallioikeutta ei saada teknologialle, vaan ulkomuodolle
- Kukapa tietää maastokuviototuuden?
- Liittyisikö maastopukukuvio maanostointoon?

Venäläiset vastatykittävät maastopukuväitettä

Suomen armeijan maastopuvun M05 kopiointiväite ei ole herättänyt Suomen puolustusvoimia tai poliittista johtoa toimimaan, vaan alistuneesti totemaan, että venäläiset ovat tainneet kopioida pitkään kehittelemämme maastopuvun, mutta minkäänlaisiin toimiin ei ryhdytä.

Yleensä epäilyskin tällaisesta immateriaalioikeuden rikkomisesta johtaa tutkimuksiin, Suomessa se johtaa alistuneisiin huokauksiin.

Venäläiset sen sijaan ovat alkaneet tykityksen asiasta. Iltalehti/STT:n uutisen 21.11.2008 mukaan Venäjän armeijan ja sisäministeriön asiantuntijat tyrmäävät Suomen väitteet maastokuvioiden kopioinnista. Kun suomalaiset hyssyttelevät, venäläiset pamauttavat suoraan, että suomalaisten väite on omituinen ja valheellinen.

Venäläisten perustelutkin ovat tiukat. Lehden mukaan heillä ei ole M05-maastokuvioita missään uniformuissa ja Venäjä on maastopukujen kehittelyssä paljon Suomea pitemmällä. Armeijan pantettiasiantuntija Aleksandr Sedyh leimaa koko jutun yksinkertaisesti naurettavaksi.

Miksi Karjalan metsät ovat samanlaisia kuin Suomessa?

Sedyhin lausunnossa on mielenkiintoinen lisäys, johon mm. Amerikassa parhaillaan toimiva professori Arto Palkama on kiinnittänyt huomiota. Lehden mukaan Sedyh nälväisee suomalaisia: "Voin paljastaa, että Karjalan metsä on meidän puolellamme aika samannäköistä kuin Suomen puolella". Ilmeisesti tämän Sedyh kokee syyksi siihen, että suomalaiset ovat erehtyneet.

Mutta hyvä ihme, mitenkäs se on mahdollista, että Venäjän puolella oleva Karjalan metsä voisi olla samannäköistä kuin Suomen puolella? Mahtaisiko siihen löytyä jotain perustavaa laatua olevaa syytä?

Kansainväliset sopimukset Venäjän kannalta?

Kun tutkitaan historiaa lähes 70 vuoden päähän, löydetään selvät todisteet, jotka osoittavat puna-armeijan hyökänneen Suomeen 30.11.1939. Varmuuden vuoksi venäläiset itse aiheuttivat tarpeelliseksi katsotun provokaation eli Mainilan laukaukset.

Olihan Suomen ja Neuvostoliiton välillä Tarton rauhansopimus 14.10.1920 ja hyökkäämättömyyssopimus 21.01.1932 ja hyökkäämättömyyssopimuksen jatkosopimus 07.04.1934. Mutta eivät kai tällaiset juhlallisesti ikuisiksi ajoiksi sovitut jutut nyt niin kovin vakavia olleet, kun suurvallan intressi oli päätetty toisenlaiseksi?

Moskovan rauhansopimus 12.03.1940 kertoo, että Neuvostoliitto pakkoluovutti Suomelta mm. Laaton Karjalan ja Karjalan Kannaksen. Jatkosodan jälkeen Pariisin rauhansopimus 1947 selittää "oikeudenmukaisuuden periaatteen" pohjalta, että nyt meni Suomelta Petsamo, Salla, Kuusamo, Laatokan Karjala, Karjalan Kannas ja eräitä Suomenlahden ulappasaaria.

Karjalan metsät ovat suomalaisia metsiä

Voisikohan se Sedyhin nälväisy liittyä tällaiseen historialliseen todellisuuteen? Voisivatko metsät Karjalassa (kyse ei ole Karjalan Tasavallasta, vaan Suomelle kuuluvasta Karjalasta) olla samannäköisiä, koska ne ovat suomalaisia metsiä? Karjala on ollut suomalaisten ikimuistoista ja elimellistä aluetta noin 10 000 vuotta ja venäläisten maita noin 60 vuotta.

Ei metsä muutu venäläisen näköiseksi niin lyhyessä ajassa. Ehkä tätä toteamusta pitäisi vähän täsmentää. Kyllähän se hoitamattomuutensa osalta voi muuttua muistuttamaan venäläistä metsää, mutta perusrakenteeltaan se silti on tyypillistä suomalaista metsää.

Patenttiasiantuntija Sedyhin siten vahvistaa tölväisyllään, että Neuvostoliitto anasti suomalaisilta alueita, joiden metsät vieläkin muistuttavat suomalaisista ajoista.

Niistä metsistä kertovat monet karjalalaiset laulut ja runot. Niitä ikimuistoisia lauluja voi kuunnella esim. Raita Karpon laulamalta levyltä, Karjalaan takaisin. Ja Venäjä yhä jatkaa tätä anastamista.

Sedyhin unohtaa kansainväliset sopimukset

Patentteihin ja immateriaalioikeuksiin keskittyvä Sedyhin on ilmeisesti kokonaan unohtanut myös Venäjän ratifioimat kansainväliset omistukseen liittyvät lait ja sopimukset. Ne yksiselitteisesti kertovat, että suomalaiset ovat omistaneet ja yhä omistavat Karjalan ja muiden pakkoluovutettujen alueitten metsät ja kiinteistöt.

Tätä asiaa on mm. professori, ent. kansliapäällikkö Kauko Sipponen hyvin selkeästi eräissä tilaisuuksissa tuonut esille. Hän toteaa, että julkisoikeudellisesti Karjala on tällä hetkellä Venäjän hallinnoimaa aluetta. Mutta yksityisoikeudellisesti suomalaiset edelleen omistavat alueella olevat kiinteistöt. Tämä julkis- ja yksityisoikeudellinen ero on tarpeen muistaa.

Asiantuntija Sedyhinkin kannattaisi opiskella Suomen ja Neuvostoliiton välisiä sopimuksia sekä YK:n ihmisoikeusjulistuksen 17. artiklaa ja Euroopan ihmisoikeussopimuksen ensimmäistä lisäpöytäkirjaa. Ehkäpä ko. sopimukset antaisivat hänelle lisää valaistusta maastopukukysymykseenkin.

Olisivatko venäläiset unohtaneet immateriaalioikeussuojan?

Olisiko maastopuvun kuvioinnissa käynyt siten, että venäläinen taho olisi samalla tavoin nyt unohtanut immateriaalioikeuksien suojan kuin Neuvostoliitto aikanaan unohti Tarton rauhansopimuksen ja hyökkäämättömyyssopimukset?

Olisiko Sedyhille ja hänen ammattitovereilleen käynyt sellainen työtapaturma, että he olisivat katselleet ja vertailleet Suomen Karjalan metsiä ja maastopuvun kuviointeja ja todenneet, että harasoo, nämähän ovat ulkonältään yhtenevät! Maastopuvun kuviot ovat samanlaiset kuin julkisoikeudellisesti meidän hallintomme reviirissä olevat Karjalan metsät, joten maastopukukuviointikin ilman muuta on meidän. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Ja kun hetki aikaa on kulunut, asiasta on täysi varmuus. Niinhän kävi vanhassa sananlaskussa: Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa. Tässä tapauksessa omistusvalheella on kuitenkin lyhyet jäljet, sillä eivät kaikki vielä on niin pahasti dementoituneita, etteivätkö muistaisi, keille Karjalan maat ja mannut kuuluvat ja minkä valtion tulee saada alueeseen liittyvä julkisoikeudellinenkin omistus takaisin.

Maallioikeutta ei saada teknologialle, vaan ulkomuodolle

Sedyhin nälväisyksi tarkoittama lause kertookin paljon venäläisestä tavasta. Yleensä varkautta pidetään huonona asiana ja siitä tekijä vaikenee. Joillekin venäläisille näyttää olevan kunnia-asia, että pääsee nälvimään uhria siitä, että oma maa on onnistunut varkaudessaan.

Tältä pohjalta venäläisten kertomukset huipputason nanoteknologian käyttämisestä maastopuvun kuvioinnin luomiseen on vähän ontuva. Eihän teknologian käyttö vielä anna mitään oikeutta tuottaa samanlaista kuviointia, vaikka käyttäisi nanoteknologiaa apuna. Kenties suomalaiset ovat olleet huipputaitavia ilman nanoteknologiaa omassa kehitystyössään.

Lehtikirjoittelusta ei selviä, onko maastopuvulle haettu vain mallisuoja eli mallioikeus vai onko tehty muitakin suojaustoimenpiteitä. Mallioikeutta ei saa käytetylle teknologialle, vaan Patentti- ja rekisterihallituksen mukaan: "Mallioikeudellisen suojan kohteena on tuotteen tai sen osan ulkomuoto. Malli suojaa siis muotoilua." Ei siten auta, vaikka malli olisi tuotettu ydinfysiikan keinoin, jos se on ulkonäöltään samanlainen.

Kukapa tietää maastokuviototuuden?

Tässä tilanteessa olisi varmasti hyvä menetellä professori Palkaman ehdotuksen mukaisesti eli venäläisten olisi hyvä mennä itseensä ja tunnistaa tosiasiat. Eikä pelkästään lopulta tunnistaa ja tunnustaa, vaan myöskin korjata tehdyt virheet.

Monet meistä muistavat venäläisen kaskun Igorista ja Sergeistä. Sergei kysyi, että missä sie kävit matkallasi. Igor vastasi, että Pietarissa. Jonkin ajan kuluttua Sergeille selvisi, että Igor tosiaan oli käynyt Pietarissa ja tietysti Sergei suuttui siitä perusteellisesti: "Sie kurja valehtelit miulle, siehän kävit Pietarissa". Kaskun opetus on se, että milloin voit tietää venäläisen puhuvan totta?

Sedyhin näyttää olevan tietoinen siitä, että Karjala on anastettu Suomelta. Hän on varmasti tietoinen siitä, onko maastopuvun kuviointi tosiasiassa varastettu suomalaisilta vai ei.

Suomalaiset eivät tässä vaiheessa sen sijaan aukottomasti tiedä, onko kuviointi suomalaisperäistä vai ei. Miksi? Koska he eivät uskalla tutkia asiaa tarkemmin. Entäs jos osoittautuisi, että se tosiaan on täsmälleen samanlainen? Silloinhan olisi melkein pakko toimia. Nyt voidaan piilottautua epävarmuuden taakse.

Liittyisikö maastopukukuvio maanostointoon?

Mutta mitä ihmeen syytä venäläisillä olisi kopioida suomalaista maastopukua? Eräät inhorealistit ovat kytkeneet maastopuvut ja venäläisten, jopa Kremlin, innokkuuden ostaa suomalaisia lomakohteita ja lomamajoitukseen soveltuvia kohteita Suomesta.

Voisihan siitä syntyä aikamoinen "sekaannus", jos sopivana hetkenä sadoilla paikkakunnilla Suomessa olisikin suomalaisiin maatopukuun pukeutuneita miehiä tuhansittain. Mutta niin, että maastopukujen sisältä löydettäisiin venäläisiä sotilaita.

Jokaisen mielikuvitukselle pitää antaa mahdollisuus jatkaa tästä eteenpäin. Ehkä jollekulle voisi herätä kysymys, että mintekäs siellä Georgiassa ja Tsetseniassa oikein kävikään. Suomen hallintoon saakka tällaiset vaihtoehdot eivät ehkä kulje. Eihän se tunnu olevan lainkaan tietoinen Nord Stream –kaasuputkenkaan tuvallisuusuhkista.

Lisätiedot: Veikko Saksi



Artikkelien kommentointi on toistaiseksi lopetettu.
Kommentin tai mielipiteen voi lähettää suoraan Pro Karelia -verkkolehden toimitukselle: toimitus@prokarelia.net


Täyttä faktaa

karjalainen: "Tässä tapauksessa vallalla oleva "totuus" on tekototuutta, jota on pidetty yllä puhtaasti poliittisista syistä. "

Tämä sinun "tekototuutesi" nyt vain sattuu olemaan täyttä faktaa niin käytännössä (de facto) kuin juridisestikin (de jure). Käytännössä suomalaiset eivät voi hallinnoida luovutetuilla alueilla entistä omaisuuttaan millään tavalla ja laillisesti heillä ei ole siihen mitään oikeuttakaan.

Miksi siis esiintyä isäntänä talossa johon ei omista edes avainta? Tällaisen illuusion ylläpitäminen on pelkkää itsensä pettämistä.

"Mikävaan- kommentti heijastaa käsitystä, että vallitseva tila on kaikin puolin oikeudenmukainen. "

Oikeudenmukaisuudesta ollaan varmasti montaa mieltä rajan molemmin puolin, mutta käytännön tilanne (de facto ja de jure) on se minkä mukaan eletään ja toimitaan. Illuusion pohjalle ei voi rakentaa muuta kuin lisää illuusiota.
ihanmikävaan [2008-12-02 09:23:41]


tekofaktaa


" Kestoväitettä vaan toistetaan vaikka totuus lyö kasvoille joka suunnasta."

Tässä tapauksessa vallalla oleva "totuus" on tekototuutta, jota on pidetty yllä puhtaasti poliittisista syistä. Kymmeniä vuosia on annettu poliittisen totuuden jyrätä moraalinen ja oikeudellinen totuus.

Mikävaan- kommentti heijastaa käsitystä, että vallitseva tila on kaikin puolin oikeudenmukainen. Vaikuttaa kuin hänen mielestään vääryyksiä ei olisikaan, joita pitäisi muuttaa.

Kummallista kyllä, Saksan ja monen muun maan on ollut pakko korjata ja tilittää vanhoja suuria vääryyksiä, joita on tehty poliittisin perustein.

Venäjällä ei ole sellaista tapahtunut, eikä kehitys ole sinne päinkään menossa, valitettavasti. Stalin, monien kansojen massamurhauttaja, omien ja vieraitten, on yhä tilittämättä. Putinin aikana hänet on päinvastoin nostettu entistä suurempaan kunniaan.

Toisen maailmansodan uhrivaltioilla ei ole ollut rohkeutta vieläkään vaatia Venäjää NL:n perillisenä tilille käytännössä. Euroopan Neuvoston sanallinen tuomio on ainoa, toistaiseksi. Paine kyllä kasvaa tilitykseen koko ajan. Ei ole mitenkään oikein, että vain toinen diktaattori, Hitler, on syyllistetty ja tilitetty. Stalinin agressioiden korjaaminen vuosikymmenien jälkeen antaa Venäjälle kaikkein parhaimman mahdollisuuden hankkia poliittista voittoa ja sen myötä luottamusta, joka heijastaa puolestaan luottamuksen kasvuna kaikkeen yhteistoimintaan muiden kanssa.

karjalainen [2008-11-25 14:31:15]


Jalat yhä tukevasti ilmassa

Vai että yksityisoikeudellisesti suomalaiset muka edelleen omistavat luovutetulla alueella olevat kiinteistöt? Minkähän maan tai kenties planeetan lakiin tämä kestoväite tällaisesta omistuksesta mahtaa perustua? Ei Suomen, ei Venäjän ja Euroopan Ihmisoikeustuomioistuinkin on siirtänyt moiset vaateet mappi ö:hön. Jos suomalaiset "edelleen omistavat" niin mikseivät ole yli 60 vuoteen sitä omaisuuttaan hallinneet millään tavalla, eivätkä näytä sitä hallintaansa ottavan vastakaan? Jos suomalaiset yhä omistavat niin miksi niitä pitää hakea oikeusteitse takaisin? Jos oikeudetkin sanovat EI niin mikä on vielä jäänyt epäselväksi? Kestoväitettä vaan toistetaan vaikka totuus lyö kasvoille joka suunnasta.

Tämä esiintyminen isäntänä talossa, johon ei omista edes laina-avaimia, alkaa mennä jo komedian puolelle.
mikävaan [2008-11-25 10:22:56]


Omaan oksennukseen !

Ei tarvitse liittoutua Ukrainan tai Georgian kanssa, venäjä tukehtuu
omaan oksennukseensa.
Ensin putoaa katto, ja sitten kaatuvat seinät päälle, se on siinä.
Tälläinen vallanpito ja kansan kyykytys kostautuu lähitulevaisuudessa,
tapa millä hallitaan, tuo erilaisia oppositio- tai vastavoimia, missä
armeija on varmaan jollain lailla mukana.
Tapahtumien karkaaminen voi olla yllätyksellistä, nopeaa ja äkillistä.
Venäjä on kuin kusiaispesä, se koostuu niin monista kansallismielisistä
alueista, ja kun sekasorrossa rivollien kanssa toisiansa aletaan ampumaan
niin hulabaloo on valmis.
Perivenäläisille tavoille niskat ei tule taipumaan, mutta niskakarvat nousee
kyllä pystyyn.
Olen käynyt tavallisessa venäläisessä kodissa, oli vain pöydällä avattuna 10 kg peltipurkki suolakurkkuja, ja kyytipoikana pontikanmakuista votkaa, joita
oli useampi pullo. Niin kyllä tälläisellä kansan kohtelulla hiljainen kärsimys
on muuttumassa raivoavaksi murinaksi.
Ilkka [2008-11-25 08:52:16]


Karjalan männyt

Suomen äärioikeisto lyö taas päätänsä Karjalan mäntyyn ja tällä kerralla ilman Saksan aseiden tukea. Sanan säilä ei riitä ! Liittoutukaa Georgian ja Ukrainan kanssa, muuten teidät hukka perii !
Iivana [2008-11-24 19:59:54]


Suomi yritti vääryydellä korjata vääryyden?

"Niin, ei Suomi saanut pitää Syväriä, Äänisen aaltoja, Petroskoita eikä talvisodan rauhassa menettämiään alueitakaan, koska otti ne vääryydellä natsi-Saksan tuella."

On siis vääryyttä, jos hyökkäyksen kohteena oleva valtio etenee omien rajojensa ulkopuolelle? On siis vääryyttä, jos tätä hankittu bufferialuetta ei edes liitetä osaksi Suomea, kuten näkyy virallisesta Suomen hallituksen päätöksestä liittää Suomeen VAIN Tartonrauhan mukaiset maat, ts. tehdä Suomi jälleen kokonaiseksi.

Mikään kansainvälinen laki ei kiellä puolustajavaltiota hankkimasta itselleen edullisia puolustuslinjoja, ei vaikka se tarkoittaisi suuren siivun toisen maita miehittämällä. Tunnut tekevän sellaisen virheen argumentissasi, että sekoitat miehittämisen valloitukseen. Nämä kun ovat kaksi täysin eri merkitykset omaavia termejä. Jos taas et vain tunne bufferialueen tarkoitusta ja miksi sellaisia sodassa ylipäänsä hankitaan, kannattaisi siitä etsiä tietoa ennen kuin menee kaiken leimaamaan Suomen valloitussodaksi.

Toteaisin myös, että hyvin harvoin tuntuu kukaan Suomen jatkosodan vaihetta herjaava, syyllistävä tai muutoin demonisoiva tajuavan poliittisen pelin merkitystä asioiden kuluille, kuin myös omaavan pakon edessa taipumisen ja taittumisen erojen erottelukyvyttömyyttä. Väitteet että Suomi oli Saksan sylipuudeli ja teki kaiken käskettyä kaatuu jo siihen, että Suomi aina neuvotteli itsensä suhteen edullisimmat ehdot, joista paras esimerkki oli liittoutumisesta kiemurtelu aina sodan viime kuukausille asti. Jo tämä osoittaa, että Suomen hallitus ei halunnut sitoa itseään Saksan poliittiseen johtoon ja piti sodan perusteita tiukasti ominaan sekoittamatta siihen Saksan tavoitteita. Tuo on ehkä esimerkeistä vahvin, mutta ei ainoa, joista toisena on kieltäytyminen juutalaisten luovuttamisesta heille. Se, että 8 juutalaista käännytettiin rajalla on eri asia, ellei syynä ole selkeä pyyntö Saksan osalta heitä käännyttää.

Entä Suomen fasisti puolue, mahdat kysyä? Voisin vastata osittain kysymällä mikä maa ei tekisi minkäänlaisia myönnytyksiä suurvallalle, jos tämä on maan ainoa toivo itsenäisyyden pitämisessä? On naiivia kuvitella, että Suomella olisi ollut varaa verrannollisesti noin pienistä asioista kieltäytyä suoriltakäsin vahingoittamatta suhteitaan Saksaan. Kuin myös on naiivia kuvitella, että jos Suomi olisi alunperin ollut Neuvostoliiton liittolainen, ettei Suomelle olisi missään nimessä käynyt samoin kuin baltian maille. Taitaa olla näiden väitteiden tukijoilla syyllisyys niin syvällä korvien välissä, ettei muuta osaa ajatella kuin silloista "ystävällistä" Neuvostoliittoa, joka ei muuta halunnut kuin "rauhaa ja rakkautta", jota Suomellekin halusi jakaa toimillaan. On siis heidän mielestään oikein kyykyttää heikompia, eikä heikompi saa mistään, edes toiselta kyykyttäjältä hakea tukea vaikka tämä olisi ainoa mahdollisuus selvitä? Jos näin on, kertoo se heidän moraaleistaan aikalailla.
Totuus tuohonkin [2008-11-24 15:19:17]


Mahorkan hajua ???

Jostakin tulee mahorkan hajua !
Kyllä venäjän maa on jäänyt tallaamaan tallukoillansa paikallensa,
kun politrukkeja piisaa joka lähtöön ja joka saumaan arvostelemaan
Suomea, ja sen puolesta taistelevia kansalaisia.
Tämä on jo hyvin organisoitua tiedoitus-sotaa, kun samalla tyylillä
kirjoittavat kokopäivätoimisesti, ja yötä myöten oman kommenttinsa.
Jostakin määräraha tähänkin tulee, ei tälläistä tulvaa propagandaa muuten tule.
On se surkuhupaisaa, kuin vääryyttä, ja maanryöstöä puolustellaan,
yritetään näyttämää musta valkoiselta, ei osata edes hävetä!!!
Itsetunto on todella kateissa, kun pitää johtajankin tiikeri nujertaa.
Ilkka [2008-11-24 13:55:45]


Suomi yritti vääryydellä korjata vääryyden

Niin, ei Suomi saanut pitää Syväriä, Äänisen aaltoja, Petroskoita eikä talvisodan rauhassa menettämiään alueitakaan, koska otti ne vääryydellä natsi-Saksan tuella.
Totuus tästäkin [2008-11-24 13:00:54]


totuus


Olaus Petri on sanonut ettei vääryydellä saatu ole saatua.
R.EINO. [2008-11-24 11:15:23]


Sedydin nälväisy

Nälvitään takaisin, että Venäjä voi skannata 10.000 kertoja
kaatopaikkojansa, ja tehdä siltä pohjalta itselleen maastopuvun.
Kun maa on yhtä kaatopaikkaa, niin venäläinen sotilas on näkymätön
maastossa.
Omien sanojensa mukaan puolustavathan he maataan.
Ilkka [2008-11-24 08:32:48]


Venäläiset syyllisiä huonoon säähänkin?

On myönnettävä, että Venäjän Äänen kotisivuilla on joitakin kannanottoja, jotka vaikuttavat neuvostoaikaisilta, ks. [http://www.ruvr.ru/index.php?lng=fin Venäjän Ääni, politiikka-aiheet]
Kuitenkin artikkeli Maastopukuihin liittyvä outo historia on aika tasapainoinen, ks. [[http://www.ruvr.ru/main.php?lng=fin&q=1712&cid=73&p=18.11.2008 Maastopukuihin liittyvä outo historia]]
Venäjän Äänen kommentaattorit ovat mahtaneet lukea Veikko Saksin vuodatuksia, sillä: "Voidaan tietysti olettaa, että mastopukuihin liittyvät historia on ajateltu eräänlaiseksi PR-kampanjaksi, kuuluisille suomalaisille tuotteille ja venäläiset sotilaat joutuivat mukaan yksinkertaisesti tradition pohjalta, koska venäläisiähän voidaan syyttää kaikesta, aina huonoon säähän asti."
Summa summarum: se nyt ainakin on selvää, että Venäjä pitää talvi- ja jatkosodan rauhanteoissa 1940 ja -44 Suomen menettämät alueet, samoin kuin Suomen vuonna 1947 myymän Jäniskosken-Niskakosken alueen.
Totuus tästäkin [2008-11-24 06:26:48]



^  Takaisin ylös      Lisää artikkeleita kirjoittajalta      Artikkeli-arkisto 




Tutustu kirjaan ja tilaa se Karelia Klubi Kaupasta, sähköpostitse tai 05 541 6450, hinta 19:50 euroa.

NS. SOTASYYLLISYYS













Koko Suomen kartta vuodesta 1920



Nimi



Kotipaikka ja -maa





Vetoomus on kansalaisaloite Karjalan palauttamisen puolesta. Se ei ole jäsenlomake.







SIIRRY KARELIA KLUBI KAUPPAAN

Karjalani rahvas
[2.28 MB mp3-file].


SIIRRY KARELIA KLUBI KAUPPAAN

Karjala. Sanat ja sävel: Olli Nykänen [4.13 MB mp3-file].